SUBARU XV

Безопасност

Цялостна безопасност от Subaru

Цялостна безопасност от Subaru

Когато автомобилът ви вдъхва спокойствие, животът става по-приятен. Ето защо за Subaru безопасността е на първо място. С произход от самолетната индустрия, Subaru прецизно настройва, тества и подобрява своите системи за безопасност, разработвани в продължение на 50 години. С усъвършенствани системи за защита и за предотвратяване на сблъсъци и уникални технологии, като глобалната платформа на Subaru (SGP) и Симетричното задвижване на всички колела, Subaru непрекъснато се стреми да подобри цялостната безопасност, за да сведе до минимум риска от произшествия.

Основна безопасност

Основната безопасност започва на първоначалния етап на проектиране. Изключителната видимост, оптималната позиция за шофиране и интуитивните командни органи осигуряват безопасността ви от момента, в който седнете в автомобила.
<sg-lang1>Видимост във всички посоки</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Видимост във всички посоки

Оптималната позиция на водача, височината на прозорците и разположението на предните колони предоставят отлична видимост във всички посоки с изключително добро зрително поле и намаляване на мъртвите точки.

Превантивна безопасност

С модерни технологии за безопасност като EyeSight*1, превантивната безопасност ви помага да избегнете сблъсъци, преди те да се случат.
<sg-lang1>Асистент за дълги светлини <br>High Beam Assist (HBA)<sup>*2 *3</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Асистент за дълги светлини
High Beam Assist (HBA)*2 *3

Асистентът за дълги светлини подобрява видимостта и безопасността при движение през нощта, като може автоматично да сменя светлините между дълги и къси според пътните условия.
<sg-lang1>Система за следене на мъртвата зона и страничния трафик <br>Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD) <sup>*2 *3</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Система за следене на мъртвата зона и страничния трафик
Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD) *2 *3

Системата използва сензори на автомобила, за да ви информира за автомобили, намиращи се в мъртвата зона при смяна на ленти и може да ви предупреди за опасност от удар, при движение назад и наличен страничен трафик.
<sg-lang1>Предни светлини, следващи завоя (SRH) <sup>*4</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Предни светлини, следващи завоя (SRH) *4

При движение в завои през нощта, снопът светлина се насочва вляво или вдясно, в зависимост от положението на волана, за да се осигури по-добра видимост.
<sg-lang1>Автоматично спиране на заден ход<br> Reverse Automatic Braking (RAB) <sup>*2 *3</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Автоматично спиране на заден ход
Reverse Automatic Braking (RAB) *2 *3

Когато се движите на заден ход, тази система използва четири сензора в задната броня, за да открие препятствия зад автомобила. Ако открие препятствие, системата може да предупреди водача чрез звуков сигнал и автоматично да задейства спирачките, за да избегне сблъсък или да намали щетите от такъв.

* Вижте условията

*1 EyeSight е система за подпомагане при шофиране, която може да не работи оптимално при всякакви условия на шофиране. Водачът е винаги отговорен за безопасното и внимателно шофиране и за спазването на правилата за движение. Ефективността на системата зависи от много фактори, като например поддръжката на превозното средство, метеорологичните и пътни условия. Консултирайте се с Ръководството за експлоатация за пълни подробности относно работата на системата EyeSight и нейните ограничения, включително функции, упоменати на тази страница.
*2 Водачът е винаги отговорен за безопасното и внимателно шофиране и за спазването на правилата за движение. Не разчитайте само на функциите на Разширения пакет за безопасност за безопасно шофиране. Съществуват ограничения на разпознаващите функции на тази система. Консултирайте се с Ръководството за експлоатация за пълни подробности относно работата на системата и нейните ограничения. Попитайте вашия дилър на Subaru за повече подробности.
*3 Предлага се за версии Style Extra и Premium.
*4 Не се предлага за версия Pure.

Активна безопасност

Благодарение на технологии като Симетричното задвижване на всички колела и SGP, активната безопасност позволява прецизен контрол на вашия автомобил чрез фина настройка на основните елементи на шофирането – управление, завиване, спиране – за да можете да се наслаждавате на шофирането със спокойствие.
<sg-lang1>Система за контрол на динамиката & Активно векторно управление на въртящия момент</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Система за контрол на динамиката & Активно векторно управление на въртящия момент

Ако автомобилът се доближи до границите на стабилност, Системата за контрол на динамиката регулира разпределението на въртящия момент, мощността и действието на спирачките на всяко колело, за да подпомогне задържането към правилния курс....
<sg-lang1>Автоматично задържане на автомобила <br>Auto Vehicle Hold</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Автоматично задържане на автомобила
Auto Vehicle Hold

Когато автомобилът е напълно спрял, Auto Vehicle Hold го задържа на място дори когато педалът на спирачката е освободен, което намалява умората на водача при движение с многократни спирания.
<sg-lang1>Избягване на опасности</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Избягване на опасности

Глобалната платформа на Subaru (SGP), Симетричното задвижване на всички колела, конструкцията с нисък център на тежестта, подобреното окачване и повишената устойчивост на шасито обуславят автомобил,...

Пасивна безопасност

Предназначението на пасивната безопасност е да ви предпазва в случай на сблъсък с въздушни възглавници SRS* и конструкция на двигателя, проектиран за предпази купето в случай на сблъсък.
<sg-lang1>Пръстенообразна усилена рама</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Пръстенообразна усилена рама

Пръстенообразната усилена рама използва стоманени панели с висока якост и е конструктивно проектирана за по-ефективно поглъщане на енергия от удари от всички посоки.
<sg-lang1>Защитаващо купето оформление</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Защитаващо купето оформление

Сега с конструкцията с нисък център на тежестта на глобалната платформа на Subaru, двигателят и скоростната кутия са разположени още по-ниско и са проектирани така, че да не навлязат в купето в случай на сблъсък.

* Вижте условията

* SRS: Допълнителна предпазна система. Тя е ефективна, когато се използва в съчетание с предпазните колани.

EyeSight

Водещата технология на SUBARU за подпомагане на водача

Ние в Subaru вярваме в ЦЯЛОСТНАТА БЕЗОПАСНОСТ - важна част от която е безопасността преди сблъсък - затова полагаме искрени усилия в избягването на инциденти. Ето защо създадохме EyeSight*1 - авангардната система на Subaru за подпомагане на управлението. Като втори чифт очи на пътя, системата EyeSight използва две стерео камери, улавящи триизмерни цветни изображения с отлично качество на разпознаване, близко до човешкото око.
Използвайки картина от двете камери за точно определяне на формата, скоростта и разстоянието, тя не само открива автомобили, но и мотоциклети, велосипеди и пешеходци*2 . Когато установи потенциална опасност, тя предупреждава водача и дори задейства спирачките при необходимост, за да помогне да се избегне произшествие. Подобрявайки безопасността, системата EyeSight намалява напрежението върху водача и засилва чувството Ви за сигурност в SUBARU XV.
<sg-lang1>Адаптивен круиз контрол</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Адаптивен круиз контрол

EyeSight*1 не само поддържа зададената от водача скорост, както при традиционния круиз контрол. Когато системата разпознае превозно средство отпред, Адаптивният круиз контрол регулира...
<sg-lang1>Предупреждение за криволичене в рамките на пъната лента и Предупреждение за напускане на пътната лента</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Предупреждение за криволичене в рамките на пъната лента и Предупреждение за напускане на пътната лента

Когато сте разсеяни от умора и се движите нестабилно в лентата за движение, Предупреждението за криволичене в рамките на пътната лента ви помага да останете нащрек, чрез звуков сигнал ...
<sg-lang1>Предупреждение за потегляне на водещия автомобил</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Предупреждение за потегляне на водещия автомобил

Когато сте спрели и системата EyeSight регистрира, че движението е потеглило отново, Системата за предупреждение за потегляне на водещия автомобил, подсказва на водача да предприеме действия със звуков сигнал и светлинен индикатор.
<sg-lang1>Асистент за спазване на пътната лента</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Асистент за спазване на пътната лента

При движение по магистрали или други подобни пътища, Асистентът за спазване на лентата на движение може да наблюдава пътната маркировка със стерео камера и да открива...
<sg-lang1>Система за спиране преди сблъсък<sup>*2</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Система за спиране преди сблъсък*2

Когато усети предстоящ сблъсък с моторно превозно средство или друго препятствие отпред, Системата за спиране преди сблъсък може да предупреди водача със звуков сигнал и...
<sg-lang1>Управление на дроселовата клапа преди сблъсък</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Управление на дроселовата клапа преди сблъсък

Когато системата EyeSight открие препятствие пред вас, но вие потеглите с автомобила напред, вместо назад, Управлението на дроселовата клапа преди сблъсък издава няколко кратки...

* Вижте условията

*1 EyeSight е система за подпомагане при шофиране, която може да не работи оптимално при всякакви условия на шофиране. Водачът е винаги отговорен за безопасното и внимателно шофиране и за спазването на правилата за движение. Ефективността на системата зависи от много фактори, като например поддръжката на превозното средство, метеорологичните и пътни условия. Консултирайте се с Ръководството на потребителя за пълни подробности относно работата на системата EyeSight и нейните ограничения, включително функции, упоменати на този сайт.

*2 Системата за спиране преди сблъсък може да не работи при всички ситуации. Не всяка ситуация може да отговаря на необходимите условия, в които системата EyeSight работи оптимално. Това зависи от разликата в скоростта до обектите, височината на обекта и други условия.
Най-безопасният в класа си
SUBARU XV е удостоен с най-високата възможна оценка за безопасност от 5 звезди от Euro NCAP * през 2017, а моделът с бензинов двигател беше награден като Best in Class 2017 в категорията "Small Family Car".
*European New Car Assessment Programme е независима организация за изпитания за сблъсък и оценка на безопасността, подкрепена от седем европейски държави и от автомобилни и потребителски клубове.